رتبه بندی شرکت ها یک راه مناسب برای تشخیص صلاحیت شرکت، سازمان، گروه و یا موسسه است که برای تعریف لیاقت و درجه توانایی آن شرکت در خدمت رسانی به مردم توسط سازمان ذی صلاح مطرح شده است. اساسا اگر هر فردی بخواهد برای تاسیس شرکت اقدام نماید، باید شرکت خود را در رتبه بندی شرکت ها ثبت کند و به این ترتیب به کار خود اعتبار دهد. برای رتبه بندی شرکت ها معیارهای زیادی تعریف شده است که با درک مفهوم رتبه بندی شرکت ها بیشتر می توانید با این شیوه تشخیص صلاحیت بیشتر آشنا شوید.
تعریف مفهوم رتبه بندی شرکت ها
اولین بار ایده
رتبه بندی شرکت
ها با هدف تامین حقوق مصرف کننده و بهره ور مطرح شده است. زمانی که یک فرد بخواهد با یک شرکت قرارداد ببندد و در یک پروژه با آن شریک شود، لازم است که ابتدا با
رتبه بندی شرکت
مربوطه آشنا شود. به عبارت دیگر روش تشخیص صلاحیت یک شرکت و سازگاری آن با یک سرمایه گذاری همان
رتبه بندی شرکت
ها می باشد.
در
رتبه بندی شرکت
ها از آژانس های
رتبه بندی
و موسسات
رتبه بندی شرکت
ها استفاده میشود تا به صورت مستقل و بر اساس استاندارد های موجود شرکت مربوطه را گریدبندی یا
رتبه بندی
کنند. برای بیان
رتبه بندی
از سمبل ها یا کارکترهای الفبایی به صورت جهانی استفاده میشود.
مفهوم رتبه بندی شرکت ها از نگاهی دیگر
درواقع رتبه بندی شرکت ابزاری برای اعتبارسنجی یک شرکت می باشد. با رتبه بندی شرکت روی توانایی های آن موسسه در آینده سرمایه گذاری میشود. اگر یک کارفرما قصد داشته باشد پروژه خود را شروع کند، با بررسی و سنجش کیفیت اعتبار و عملکرد آن شرکت می تواند کارها را واگذار کند و در آینده نیز از پرداخت سهم سود خود به صورت عادلانه مطمئن باشد. رتبه بندی شرکت ها در ایران با استفاده از اعداد ۱ تا ۳ انجام میشود و برای هر یک از انواع رتبه بندی و شرکت ها معیار متفاوتی در نظر گرفته میشود.
برچسب های رتبه بندی
منبع: مفهوم رتبه بندی شرکت ها
آرایش و زیبایی در طول تاریخ